2007-10-20

Åtta saker som suger

Jag fick en utmaning av opassande.se, denna går då ut på att rada upp åtta saker som man citat "inte tänker ge en chans" slut citat. Så här kommer mina bidrag (utan inbördes ordning):

Vinterkräksjuka
-ett av få tillfällen i livet då närheten till en toalett likställs med tillgången av syre.

Telefonförsäljare
-jag har flera stalltips mot detta otyg här, men ett är att fråga vilka arbetstider försäljaren har och sen berätta att du tyvärr har telefontid när vederbörande är ledig.

Rasister
-släng ut dem ur Sverige!

Melodifestivalen
-egentligen huvudsakligen den svenska varianten med fler deltävlingar än vad Socialstyrelsen rekommenderar, men även eurovisionsschlagerfestivalen med 42 länder som alla inleder sina röstningar med varianter på:
”What a wonderful evening, this is probably the best eurovision contest in history, congratulations!”
Så befriande det hade varit om något av länderna bara brutit mönstret rejält och sagt något i stil med:
“Good evening! We will soon give you the votes, but first: this whole contest really sucks! All evening has been like a long fucking torture and we are exceedingly happy it soon will be over. And here comes our votes…”

Kvarskatt
-no further presentation...

Alla obehagliga överraskningar som Facebook bjuder på

-gruppförfrågningar... "Vill du döda George Bush? Gå med här", "gruppen för oss som älskar napoleonbakelser" och "stöd den här sköldpaddan som inte får bära benvärmare".
Kan nån förresten berätta för mig vad en "hot potato request" är? Eller en "(fluff)friend"? Alla dessa förbannade applikationer av typen superpoke, superwall och "You have been bitten by a zombie!" är mer än vad jag bett om.

Ok för att man hittar gamla polare på Facebook eller använder det som ett forum för kommunikation, men vill jag bli biten av en zombie av någon eller få ett virtuellt får kastat på mig så hör jag av mig själv...

Horisontellt regn
-ett fenomen jag lärde känna efter min flytt till Skåne. När jag var liten fick jag lära mig att regn vanligtvis kommer från himlen, men såna enkla naturlagar tycks inte gälla här.

Att alltid vara tillgänglig
-man behöver inte svara i mobilen när man är på toaletten. Speciellt inte om man har vinterkräksjuka.

Stafettpinnen räckes härmed med varm hand över till Mats Andersson, Mrs Fatigue, Henrik Elmér, Loggbok -the kristen upplevelse, Krubb, knivlisa. Så passa på att klaga lite. Det känns så bra efteråt.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

God Middag, Elin!

Pust! Nu är utmaningen avklarad.

Nu måste mina stackars hjärnceller vila resten av dagen...

Ha en fin helg i Malmö, utan horisontellt regn, förhoppningsvis!

M.F.

Henrik Elmér sa...

Tack för utmaningen.

Jag återkommer i frågan, som åsnan sa till sköldpaddan.

opassande.se sa...

Själv har jag råkat ut för galna spysjukan TVÅ jäkla gånger, du gör helt rätt i att undvika det. Det försökte iofs jag också göra... så lycka till! ;)

Anonym sa...

Hej Elin!
Snubblade in på din sida av en slump, men oj, vilket roligt besök det blev. Har nu läst flera inlägg i din blogg och jag måste säga att jag verkligen gillar den skarp. :) Trevlig fortsatt helg!!

Elin sa...

Hej allihopa! :-)

Mrs Fatigue: Tack, nu får du vila upp dig lite, trevlig helg tillbaka!

Henrik: Hälsa sköldpaddan, och tack för din härliga medverkan i Babbens senaste program!

opassande: Jag ska göra mitt bästa!

Anna: Tack för berömmet, du är hjärtligt välkommen tillbaka för ditt dagliga garv!