2007-10-26

En badande älg

En älg som ville bada fastnade enligt Svenska Dagbladet i en pool. Nu har de ringt dit räddningstjänsten, tömt poolen, ordnat en speciell trappa åt älgen och väntar på att den ska gå upp av sig själv. Men älgen tvärstrejkar.
Det är klart! Den gick dit för att bada och nu har de tagit bort vattnet. Vad är det för sätt?! Tänk dig att du ligger i badet och nån kommer och drar ur proppen...

Sluta behandla våra älgar på det här viset! Som om inte älgjakten skulle vara nog…

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha..visst är Halmstad fantastiskt? :)

Tänk att vi kan erbjuda en nationell nyhet i denna dignitet. Man blir ju fan stolt.

Självklart så gör älgen rätt. Skulle någon försökt ta livet av mig så skulle nog fan jag också hoppat ner i en skyttegrav. :)

Ha en fantastiskt skön helg!

/ Marcus

Elin sa...

Var det i Halmstad? Var det din pool eller? ;-) Hörde förresten att älgen fortsatte vägra, till slut fick de lyfta upp den med gaffeltruck. Försök det med mig nästa gång jag ska bada så tar det hus i helvete...

Anonym sa...

Älgen är nog det renaste som badat i Halmstads pooler genom tiderna.
Jag tänker speciellt på att jag själv smygbadat mycket genom åren.