2007-10-18

Rökning (av kött) är farligt

Man kan läsa i den här artikeln i Aftonbladet om att många livsmedel är fejk. Till exempel när det gäller rökt skinka så är den inte rökt, utan det handlar om rökarom. Ett citat från artikeln:

"Margareta Thorgren menar att det finns en miljöaspekt som gör att Scan väljer att använda aromämnen:
– Rökning är farligt för de anställda."

I så fall kanske man borde börja med tydliga varningstexter på ÄKTA rökt skinka...

"Skinka dödar!"
"Skinka skadar allvarligt dig själv och personer i din omgivning."
"Skinka får din hy att åldras."
"Skinka kan leda till en långsam och smärtsam död."
"Sök hjälp för att sluta med skinka: fråga din läkare, på apoteket eller Sluta med skinka-linjen 020-84 00 00."

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

På tal om skinka, har en bild åt dig kolla in min facebook sida på min superwall, det finns en bild på en skink förpackning.....

Det känns som om Olle Nyberg borde inventera lite..........

Elin sa...

Jag har inte Superwall så kan nog inte se den. Jag dissar alla extra applikationer på Facebook. Du får maila den istället :-)

Anonym sa...

hahaaha.. vad roligt. Jag var tvungen och vem du var som kört om mig på bloggtoppen. Sist var jag liksom 17e (typ i juni men ändå), nu var jag 31a. Whats the fucking problem liksom.

Anonym sa...

Har försökt men det vill sig inte, är det möjligen server problem??

Elin sa...

Serverproblem var ordet... Min hemsida www.komik.se har legat nere sen igår kväll :-(
Maila elin.norden@hotmail.com istället.