2007-10-03

Schizofren på Google

Det gäller ju att vara bra sökbar på internet, på t ex Google. En av mina kära kollegor uppmärksammade mig på det faktum att om man söker på korkad ståuppkomiker (utan citationstecken) på Google så hamnar jag överst! Jag tyckte synd om min kollega, det är alltid jobbigt när man söker på sig själv och hittar någon annan.

Sen undersökte jag ärendet vidare och upptäckte att om man söker på smart ståuppkomiker så hamnar jag överst där också. Och nu känner jag mig lite sådär lagom schizofren. Korkad eller smart ståuppkomiker? Eller schizofren ståuppkomiker?
Vill du hyra komiker till din fest? Boka en -få många!

Hur som helst. Idag känner jag mig ganska briljant för att inte säga riktigt smart. Men det kan ju å andra sidan vara korkat. Och om man känner sig korkad så är det inte alls omöjligt att det är smart om det betyder att man då förstår tingens beskaffenhet. Nåväl. Här nedan är bildbeviset i alla fall om nu sökmotorerna har hunnit ändra sig i sin åsikt. Vill du testa själv så finns möjligheten på http://www.google.se/.
Och har ni bättre saker för er, så gör dom istället för all del... :-)















Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Briljant smart, och/trots det (välj själv) j...ligt rolig!

Heja på, säger fancluben i form av:

Mrs. Fatigue

Anonym sa...

BWAHAHAHAHA!

Elin sa...

Nu fattar jag inte?

Ahaaaaa....

Anonym sa...

Höhö, du är inte bara högst upp om man söker på "korkad ståuppkomiker", ditt namn pryder faktiskt de tre översta länkarna, om man inte räknar med annonserna om att hyra komiker eller vad det var...

Elin sa...

Haha... Ja men då har jag hittat min nisch då :-)

Anonym sa...

du menar Dissociativ identitetsstörning om vi ska vara tråkigt petiga:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Dissociativ_identitetsst%C3%B6rning