2007-10-23

...det här med tekniksamhället

Jag har litat på tekniken i många fall, försvarat den när andra protesterat. Men nu börjar jag ändra uppfattning! Min hemsida http://www.komik.se/ har legat nere sen i torsdags, så också min mail info@komik.se och elin@komik.se. Varför? Jo, för att mitt webhotell skickat fakturor till en gammal emailadress. Inget händer. Då skickas en påminnelse till samma adress, och när de så inte får svar och inga pengar kommit har de helt enkelt fimpat min domän.

Hur jävla svårt kan det vara att höra av sig på annat sätt än via mail om man inte får nån respons? Ännu mer befängt blir det när det visar sig att jag har två (2) andra domäner på samma webhotell, där allt fungerat som det ska. Där de också mailar mig på min aktuella adress och fakturorna betalats... Är jag konstig som kund om jag utgår från att de uppdaterat sina kunduppgifter när så är fallet? Detta uppehåll kostar mig en massa pengar, information har gått förlorad och jag har garanterat förlorat ett gäng gig. Jävla rövteknik!!!

Så är det någon som vill nå mig: välj inte elin@komik.se eller info@komik.se på ett tag, jag räknar dock med att vara tillgänglig via röksignaler.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du säger upp avtalet i protest.

Elin sa...

Absolut! Jag har ett annat webhotell på komik.se nu. Tyvärr har jag inte bytt på mina andra domäner, men så fort jag fått bredband ska jag nog göra det också. Lever just nu i modemens förlovade land. Det är nostalgiskt. Och man hinner verkligen känna sig nostalgisk eftersom det tar en sån förbannad tid med allt.