2007-10-07

Att äta en macka

Håll i er om ni äter en macka från Norrland, i alla fall om det är en inplastad renklämma från Polarbröd. Enligt deras reklam så har det nämligen aldrig varit lika speciellt att käka en smörgås tidigare... "Enjoy the pure Norrland freshness" och "experience a moment of northern light".

Men allvarligt talat. Jag såg inget norrsken, världen stod inte stilla, inget sånt, det var bara en helt vanlig jävla macka. Jag trodde på reklamen. Jag köpte den här smörgåsen för att jag hade lite hemlängtan uppåt landet. Nu har jag fortfarande hemlängtan men är dessutom lite desillusionerad.

"Ok" säger ni, "men tror du att du kan få uppleva norrsken genom en bit bröd får du faktiskt skylla sig själv."
Tack. Nu har jag inte bara hemlängtan och är desillusionerad, nu känner jag mig korkad också.

















Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Här är en annan höjdare jag hittade i mitt mjukostpaket:

http://ginandtonique.org/~kalle/nyhet-ost.jpg

Elin sa...

Haha, det var himla kul! Får jag publicera den bilden på min blogg?

Anonym sa...

Självklart

Elin sa...

Tack :-)