2007-10-09

RymdForex?

En ny valuta är här! Den heter QUID och ska utgöra betalningsmedel för alla dem som ska turista i rymden. Detta för att vanliga pengar tydligen inte fungerar däruppe av olika anledningar.

Jag ser framför mig en rymdkiosk där man försöker handla för till exempel amerikanska dollar:
"Nej, tyvärr, vi tar inte dollar."
"Ni måste vara den enda platsen i universum som inte tar dollar!!"

"Jag kan tyvärr inget göra, såna är reglerna."

Så man får studsa iväg till RymdForex för att växla in sina dollar till den rätta valutan. Men de har stängt för renovering. Var ligger då närmaste växelkontor??? Alpha Centauri? Man studsar tillbaka till rymdkiosken, upprörd och förbannad...

"Men RymdForex har ju stängt?! Vad är det här för service egentligen??!"
"Jag kan inte ta emot dollar."
"Det ska du veta, här kommer jag aldrig mer att handla!!!"

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad jag inte fattar är om de tror att det någonsin kommer säljas resor till rymden där det inte är all-inclusive?

hej, jag har betalat tv mille för den här resan, och nu får jag ingen snaps till maten för dom tar inte kort.

inte så troligt

Elin sa...

Jag håller med! Men det här med rymdpengar är ändå en inte helt omotiverad tanke. För hur skulle man annars kunna ge rymdservitörerna dricks??? En helt annan sak vid tanken på en rymdrestaurang förresten, hur ser det ut i köket? Jag ser framför mig alla flygande matvaror och en arg kock som flyger runt och jagar...

Anonym sa...

Riktigt bra, Elin! Ha ha ha!
In på scen nu med detta.

Elin sa...

Ja, ska ta upp det på scen redan imorgon tänkte jag :-)