2007-10-24

Bild på flyttlåda

Har just flyttat. Inget jag rekommenderar. Byt gärna bostad, men försök att åka dit när allt är i ordning. Under flyttkaoset uppmärksammade jag ett litet anslag på flyttkartongerna, en enkel komihåg-lista.

De flesta punkterna kändes ganska rimliga. Men den sista punkten:
"Meddela vänner och bekanta den nya adressen"

Men kom igen? Är det nödvändig information? För någon som just blivit senil kanske. Men då behöver de även få detaljerad information om vem som är deras vänner och bekanta.

















Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Henrik Elmér sa...

Ahh...

Plötsligt förstår jag varför jag alltid har tappat kontakten med alla mina vänner varje gång jag har flyttat.

Efter varje flytt har jag varit tvungen att börja om från början med nya vänner, och jag har aldrig fattat varför.

Elin sa...

Men Henrik, då måste du ju flyttat utan flyttlådor också, eftersom detta står på dem. Du tänkte inte på att alla grejer var svåra att bära för hand?

Henrik Elmér sa...

Jag läste alla råden på flyttkartongerna utom just det sista.

Ja, på varje flyttkartong har jag läst alla råden utom det sista, varje gång jag har flyttat.

En gång tänkte jag läsa även det sista rådet, men på just den kartongen satt det en bit brun tejp över det sista rådet.