2007-11-04

Norrlands omoral

Dagens Nyheter skriver idag om en forskningsrapport som säger att norrlänningar är mer omoraliska än andra svenskar. Det låter som forskning baserat på det som vi i vardagstal brukar kalla för generalisering. Men ok. Då fortsätter jag med lite egna forskningsrapporter.

Alla stockholmare är lite dummare i huvudet än övriga svenskar med tanke på vilka hyror de är beredda att betala.

Alla muslimer bränner flaggor lite då och då, när de inte är upptagna med att planera internationella terrordåd.

Alla svenska politiker har en egen liten polack som får betalt under bordet efter att ha städat det.

Det var för övrigt en man från Lund som forskat om norrlänningarnas omoral. Jag tror jag skrivit om honom tidigare.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Förlåt - nu blir det lite politik...

Ok, jag kan möjligtvis tro på undersökningen om norrlänningar = folk som flyttat från Norrland till Stockholmstrakten, blivit moderater och ingår i regeringen. Annars inte.

Alla generaliseringar ska automatiskt ifrågasättas, utom kanske den om att alla moderater är fuskare. :)

Nu när jag varit så här taskig, så hade det ju varit mycket lättare om jag varit katolik (tror jag), då hade jag biktat mig och erkänt mina förutfattade meningar om moderater, och blivit bestraffad. Hundra Ave Maria baklänges låter rimligt...

Hälsar: M.F.

Anonym sa...

Tacka gud för alliansen. Hela min släkt har fått jobb. De är mycket nöjda med oss, moderaterna. Vi städar även nämligen UNDER bordet.

Elin sa...

Mrs F: Men nu har du ju redan biktat dig här på bloggen i vilket fall, så då är problemet löst!

Björn Polack: Ja, men ni städar väl både på ovansidan bordet och under det? Annars får ni inget betalt varken över eller under nämligen.

rigg sa...

Hahaha... Jag kan inte annat än garva åt "undersökningen" :D

Elin sa...

Ja, vad ska man säga? En sörlänning som kränker norrlänningar. DET är omoraliskt. Han måste nog vara norrlänning egentligen.

rigg sa...

läs den lilla fotnoten om konstiga kopplingar mellan moral och hälsa i min bloggpost ;)