2007-11-29

Avbeställ telefonkatalogen!

Idag fick jag information om något jag inte vetat förut!
Man kan avbeställa sin telefonkatalog! Det är ju underbart... Om jag bara hade vetat så hade jag gjort det varenda år, även innan jag hade tillgång till http://hitta.se/ eller http://eniro.se/.

För allvarligt talat, hur många gånger har man letat i telefonkatalogen efter ett telefonnummer? Har det till exempel någonsin hänt att man på måfå slår upp katalogen på bokstaven "S" och börjar leta efter någon med ett trevligt namn...
"Sigmund Svensson, honom kanske man skulle ta och ringa?"

Så dagens tips är:
http://www.enirosverige.se/se/Sverige/Kontakt/Katalogavbestallning

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och de som trycker katalogen då? Vad har du tänkt att de ska leva av? Vatten och tja vatten för några jobb lär de ju inte ha.
Bra att du södjer en sån här sak, funderat på att göra ngt riktigt för miljön? Du är en djävla skit människa. Tänk lite!!!

Elin sa...

Hej kära telefonkatalogtryckare! Jag har avbeställt min telefonkatalog för att jag aldrig använder den och tipsar andra som inte heller använder den att göra likadant. De som behöver och vill ha katalogen kommer inte att avbeställa den, så du kommer nog ha jobb i framtiden också. Jag hoppas dock att du är trevligare mot dina kollegor än vad du var mot mig, annars kanske du förlorar jobbet av andra skäl.

Unknown sa...

Den där anonyma människan har ju postat mot typ alla som skrivit om det där, dock inte mig... vet inte varför men ajg ahr undgått det i alla fall.

Elin sa...

Ja, det är inte lätt. Denne person verkar ha fått för sig att bara för att någon producerar något så alla tvingas använda det? Jag menar, tänk bara på alla stackars arbetslösa barnporrfotografer...