2007-11-12

Facebook -stanna eller lämna?

Läste i DN att det finns arbetsgivare som uppmuntrar till användandet av Facebook på arbetstid... Jag visste inte att Facebook kunde bli en fördel vid anställningsintervjun.
"Är du beroende av Facebook, riskerar bli väldigt ineffektiv när du skickar små meddelanden och "pokar" folk till höger och vänster? Kasta gärna lite virtuella får omkring dig så betalar jag dig under tiden!"

Aftonbladet å sin sida gjorde en stor artikel med rubriken:
"Nya folkrörelsen -lämna Facebook" och en manual (se bilden).

Ska jag fly Facebook för att Aftonbladet säger det eller fixa så jag får betalt för att vara inne på Facebook? Nej, jag tror jag skiter i båda alternativ och går med i nån annan sajt och kräver att få betalt där istället. Typ Blocket.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: