2007-04-02

Körkort

Jag har inget körkort, det är lite ovanligt. Man får ett alldeles speciellt förhållande till bilar, nästan som om de vore magiska. Jag känner en oerhörd respekt för dessa teknologiska under vars kraft jag inte kan betvinga! Det finns bilar överallt, och varenda gång jag sitter i en bil så känner jag mig som ett barn som fascineras omåttligt av de olika funktionerna. Det är så mycket olika grejer! Växelspak, gaspedal, handbroms, blinkers och vindrutetorkare, och jag behärskar dem inte. Det enda jag behärskar i en bil är fönsterhissen så den brukar föraren stänga av efter ett tag.

Jag önskar jag hade en bil. Jag skulle älska den bilen och vårda den ömt. Jag hörde av en bekant som tänkte köpa en bil bara för att ha över sommaren. Så otroligt respektlöst!! Vem ska ta hand om den sen då? Bara skaffa sig en bil över sommaren som man tröttnar på och sen överger. Man skaffar inte bil på impuls bara för att det är lätt! En bil behöver kärlek! Någon som klappar den året runt. Och kollar så att fönsterhissarna fungerar.

Inga kommentarer: