2007-04-21

Cykla i vårsolen

Jag har nyligen köpt en ny cykel! Visst, begagnad, men för mig är den ny. Jag har blivit av med ganska många cyklar i Malmö. En av dem lämnade jag olåst med nyckeln i så det var väl rätt tippat. Men andra har jag kedjat fast i husfundament med sådana kedjor att de rimligen borde fått ta med sig huset om de skulle ha cykeln. Men när jag kom tillbaka så stod huset kvar. Och cykeln var borta. Då blir man förundrad, till och med imponerad faktiskt! Det känns lite som på cirkus: ”Men hur bär de sig åt???” När man står där och funderar över tjuvarnas briljanta teknik så önskar man att man hade varit där när det hände. Först för att se deras yrkesskicklighet och sen för att pröva sin högernäve.

I Stockholm stjäls det för övrigt fler cyklar på Norrmalm än i Rinkeby. Det är skönt när de svenska fördomarna får sig en rejäl känga…

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Inga kommentarer: