2007-04-29

Grattis!

Jaha, så fyller man 32 år idag. Hittade ett grått hårstrå imorse, och jag inser plötsligt att det är nu det börjar gå utför på riktigt. Utan återvändo. Det var svårt att bli 20, då var man inte tonåring längre. Sen blev man 30, då var man vuxen på riktigt. Sen blev man 31, då var man i alla fall nästan 30. Men idag blir jag då 32. Då är man ÖVER 30. På riktigt. Nu gäller det att vara närvarande i livet och uppmärksam, för jag misstänker att om jag bara råkar titta bort för ett ögonblick så fyller jag 40 innan jag hunnit reagera… Det är så de säger att det är, 40-åringarna. Det är egentligen folk som bara var ett par år äldre än mig och råkade titta bort, och innan de visste ordet av var det försent.

Men sen sägs det ju å andra sidan att livet börjar vid 50. Om det är sant spelar det ju ingen roll om man blir 40. Eller 32 heller för den delen. Men jag ska ändå rycka ut mitt gråa hårstrå.

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Emanuel Karlsten sa...

Grattis, grattis, i efterskott!