2007-12-12

Det finns en del arga människor

Jag vet att det är ganska många som följer den här bloggen, och det är jag jätteglad över! :-) Jag gillar er, ni har bra smak! Men det är inte alla som min humor faller i smaken. På senare tid har jag fått ett par personer att snedtända rejält...

1) En telefonkatalogtryckare får nog av mitt inlägg i miljödebatten och talar om vad han/hon tycker om mig som person i kommentarerna: http://ostrukturerat.blogspot.com/2007/11/avbestll-telefonkatalogen.html

2) En telefonförsäljare får nog av mina skämt (observera: skämt) om telefonförsäljare och även han/hon tar bladet från munnen och kommenterar: http://ostrukturerat.blogspot.com/2007/07/telefonfrsljare.html
3) En kille som sett mig uppträda med mitt skämt om att det ibland "låter som att scouter rökt på" diskuterar på ett forum (för cannabisrökare) på fullt allvar om man inte kunde ta och polisanmäla mig för hets mot folkgrupp. Detta är alltså inget skämt.

Jag vill härmed meddela på min blogg att jag trots allt är en ganska trevlig människa, och det jag sysslar med är humor, det mesta kan man alltså ta med en nypa salt. Så vill jag också passa på att sända en stor varm kram till alla arga människor -jag tror ni behöver det...

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

10 kommentarer:

Hannah sa...

Desamma, måste jag säga. Jag skrev ett inlägg om vad jag tyckte om Patric Blomdahls tackling på Viktor Lindgren, och HERREGUD! Jag tror jag retat upp alla hockeyintresserade i hela sverige :D

Hannah sa...

Men det värsta är dom som anser att bara för att min åsikt skiljer sig från deras, så är jag en liten flickstackare som inte förstår sig på hockey. Den inställningen gör mig förbannad!

Elin sa...

Ja, det finns folk som tydligen måste kräka ur sig på diverse respektlösa sätt, men de berättar mer om sig själva än om något annat. Skicka en kram bara :-)

opassande.se sa...

Ironiskt nog är dessa dårars uppdykande ett bevis för att du är populär! :) De skulle aldrig orka smäda någon, vore det inte för chansen att bli läst av många! Så sug åt dig, tacka för cyberapplåden (som belackare faktiskt representerar) och fortsätt provocera, bara!

Cattis sa...

brukar "skoja" lite jag med. men det är inte alltid folk förstår min humor *s. tänkte att om man taggar sitt inlägg med "ironi" eller "humor" så skulle det hjälpa...
Du har ju dessutom en humorblogg.
stackars alla arga människor:(

Skoja vidare ~ jag skrattar *s

Anonym sa...

Elin!

Du vet att jag kollar varje dag, och om jag inte skrattar högt, så i alla fall ler jag - varje dag!

Du är ett ljus i vintermörkret! :)

Finns det människor som är helt humorbefriade, eller jävlas de bara i största allmänhet?

Keep up the (very) good work!

M.F.

Anonym sa...

Det är synd om människor som inte kan ta distans och måste ta allting så allvarligt. Jag får ju höra en del om min skånska dialekt här i västergötland. "Force majeure, rullebör". Håll fanan högt, jag älskar din blogg!

Elin sa...

Tack, ni är alla för goa :-)
Så länge det finns folk som uppskattar det man gör så är det kul. Ha en underbar lucia!

Göte Børge sa...

Jag tycker du är jätterolig.

Men samtidigt kan vi ju inte bara avfärda alla människor som tar livet mer allvarligt. Eller som inte är så intelligenta. Eller dom som bara är arga. Det har ju gjorts undersökningar som säger att de flesta som läser ens blogg egentligen bara råkat hamna där. Dom läser liksom utan att googlat på ordet humor.

Så låt dom bara skriva men använd inte energi på dom som inte hänger med...

Balloonfighter sa...

Upprörda människor är så gulliga och roliga.