2007-12-15

Nordax Finans -önskerepris

I augusti 2007 skickade jag ett mail till Nordax Finans och bad om att slippa fler utskick från dem. En Louise svarade och lovade stryka mig ut registret, men de skickade ändå fler brev, vilket jag bloggade om här.

Sen igår så ramlade det ner ännu ett "här kan du låna pengar enkelt och lätt kom igen nu, skuldsätt dig!"-brev i brevlådan. Eftersom de skickade med ett portofritt svarskuvert så ska jag skicka ett vanligt brev tillbaka.

















Kommentar: Har nu fått ett personligt mail av Nordax Finans med en ursäkt och ett löfte om att slippa fler utskick. Stort tack!

Andra bloggar om: , , , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ett tips till dig.
Stryk dig ut SPARs register.

Enligt lag har företag 3 månader på sig att stryka "kunder" ur "sina" register.

Din adress har köpts, troligtvis av SPAR, och när företag köper adresser på nytt uppdateras deras strykningslistor. Detta kan dock ta upp till 3 månader.
Samma sak gäller med telefonförsäljare och spärrning i NIX-registret.

//A

Elin sa...

Stort tack för tipset, jag kontaktade de direkt! :-)

Anonym sa...

Det är SPAR (Statens person-adressregister) som administrerar adresser som företag får köpa adresser av och företagen rapporterar till SPAR vilka adresser de inte vill ha, vilket tar upp till 3 månader. Så tror inte du kan beskylla företaget för detta.

Elin sa...

Jag förstår din synpunkt, men jag tyckte ändå det var konstigt när jag faktiskt kontaktade företaget direkt, utskicken måste ju rimligen gå från företaget även om de fått adressen från SPAR? Men nu är i alla fall problemet ur världen och jag har sluppit fler utskick :-)

Unknown sa...

God dag herr / fru

Vi erbjuder lån till privata och kommersiella organ med en mycket låg årlig ränta på 3%, 1 år till 25 års återbetalning. Vi ger ut lån inom intervallet 5 000 till 500 000 000. Det här är att utrota den ökade historien om Bad Credit, och också att skapa stabil vinst för både vårt företag och våra kunder.

Förlorar du sömn på nätterna oroa dig för hur du får ett lån? Kontakt: Paul Lånbyrå nu via e-post: paulhelpfund@yahoo.com eller WhatsApp: +91 733 787 3110

Vi erbjuder lån till låg ränta på 3% och vi erbjuder.

*Personliga lån
* Skuldkonsolideringslån
* Venture kapital
* Business lån
* Utbildningslån
*Bostadslån
* Lån av någon anledning

För mer brådskande information, kom tillbaka till oss omedelbart. paulhelpfund@yahoo.com eller WhatsApp: +91 733 787 3110
Hälsningar
Paul Moritz