2007-09-27

Stockholmsresa

Idag ska jag flyga till Stockholm. Jag ska göra ett gig tillsammans med min kära vän och kollega Niclas Christoffer, vi ska göra vår nya show "En skånsk gay & en norrländsk tjej". Ni får själv gissa vem som är vem..

Vi ska uppträda för ett gäng kostchefer och köksansvariga. Men vi har fått stränga order om att inte kalla nån i publiken för mattant. Är det verkligen en sån förolämpning?? Man hör sällan ungdomsgäng på stan tjafsa, nån skriker:
"Hörru du din jävla mattant!"
"vad sa du, VA VA?! Sa du mattant, sa du det???"

"Ja, och din polare där ser ut som en annan jävla soppslev..."

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Mattant hum de hörde jag typ på 70-80 talet de är lixom 2007 nu, tror inte att nån säjer mattant om de överhuvudtaget finns någon som känner till de ordet.

Elin sa...

Wow, Anita hette ju min fluortant när jag var liten, var det du?