2007-09-29

Det här stämmer inte alls!

Jag tillhör gruppen morgontrötta svenskar. Enligt Dagens nyheter kan man då utläsa att vi liknar kackerlackor. Är inte det felaktigt? Hur många kackerlackor har setts muttra, fräsa, tala osammanhängande meningar och snubbla fram till frukostbordet?

Jag är beredd att göra en annan liknelse, alla morgonpigga och käcka är som kackerlackor. De är handlingskraftiga och saknar existensberättigande...

Nu får jag påminna om att det fortfarande är morgon, min hjärna har ännu inte slagit på huvudströmbrytaren och jag kan därmed inte riktigt hållas ansvarig för detta drastiska uttalande. Jag återkommer med en dementi efter frukost.


Efter frukost:
Jag dementerar mitt uttalande tidigare idag som gick ut på att all morgonpigga individer skulle vara kackerlackor. Det stämmer naturligtvis inte. Men lite störiga är ni.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att du finns! Varje dag går jag in på din blogg och blir glad.
Du är superbra - Hoppas du vet det själv också...Verkligen vet!(där längst inne i dig själv)

Lördagskvällshälsningar: Mrs. F

Elin sa...

Du är av en ganska unik sort. Många är vi som oftast bara tänker att något/någon är bra, men det är inte alltid så himla lätt att säga det. Du är av den andra mer exklusiva sorten, den som passar på att tala om det för att uppmuntra och glädja andra. Tack! Fortsätt vara exklusiv.