2007-09-17

Drag under galoscherna?

Såg rubriken på en artikel i Dagens Nyheter och blev lite förvånad!
"Ny Demokrati vinnare i grekiska valet"
Tänkte först att Bert Karlsson och Ian Wachtmeister kanske hade flyttat till Grekland men så var det ju tydligen inte.

I artikeln kan man för övrigt läsa att det grekiska regeringspartiet har försvagats av sommarens skogsbränder. Kan de inte skicka ut brandmän istället då?


SENARE: Jag skrev detta blogginlägg imorse, men under dagen så har Dagens Nyheter ändrat sin rubrik på artikeln till "Grekland får försvagad konservativ regering". Det kanske var fler än jag som fick lustiga associationer :-) Jag kan dock intyga att den första rubriken var som ovan.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Elin!

Hittade din blogg av en slump, och har lagt den bland mina favoriter. Vet inte vem du är från verkliga livet, men spelar roll...
Ville bara säga att du är bra! Skönt att få skratta lite.

Hälsar: Mrs. Fatigue

Elin sa...

Sådant värmer oerhört! *ler stort* Du är hjärtligt välkommen hit när du vill, känn dig som hemma! :-)

Mer info om kvinnan bakom bloggen får du på www.komik.se.

Allt gott!

opassande.se sa...

Liksom anonym ovan hittade jag av en slump till din blogg också, och måste säga att jag är JÄTTELEDSEN att jag inte hittat hit tidigare! Himla roligt, suttit är och garvat mig halvt fördärvad. Härligt! :)

Noterade för övrigt rubriken också, innan de ändrade och fick likartade associationer...

Elin sa...

Stort och hjärtinnerligt tack! Det är som sagt väldigt roligt att höra, jag blir jätteglad!! Härligt att få veta att man sprider lite skratt omkring sig :-D

Och som sagt, känn dig som hemma!
Vi ses igen :-)

Anonym sa...

Fan vad roligt att folk har börjat att komma till din blogg! Men vore det inte kul om Bert åkte ner till Grakland. Och så skulle han sätta upp sitt fame factory. Och när man åker till grekland, så skulle de spela GREKISKA Linda Bengtzing på radion.
Tänk "jag ljuger så bra" på grekiska, garanterad hit.

Anonym sa...

jag läste också om ny demokrati. man tänker att de hade dålig karrär hemma och ville utomlands. lite samma tänk för övrigt som emma andersson när hon flyttade till detroit :-)

Elin sa...

Hahaha :-)