2007-09-18

Goggle
















En dag på jobbet. Alla på avdelningen skulle skriva varsin rad om just det som de jobbade med. Vad hände sen?
Killen i rum 4 är helt ny och har glömt vad företaget heter (han har ingen dator hemma, frågade mig inte hur han fick jobbet). Och så har killen i rum 5 har kommit på ett sofistikerat sätt att mobba den förste killen.

Eller så har kille nr 4 bara påbörjat en egen liten kampanj inom företaget för att byta namn på det. Lite här och var på Googles hemsidor så står det Goggle istället... Så om 5-10 år så säger man:
"Vänta, jag kan goggla på det!"


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min arbetskollega och min flickvän säger det. Goggla. Jag försöker övertala dem att det där är talfel. Hoppas de bara inte får för sig att hävda att de är före sin tid, nu när de läser det här :-)

Elin sa...

Nej, så länge de inte jobbar på Google för att påverka inifrån är det lugnt. Men hör du nåt om att de skulle vilja byta jobb etc, var uppmärksam...