2007-09-04

The Glamourous Life 28

I denna följetong ges färsk information om det glamorösa livet som ståuppkomiker samt lite ostrukturerade tankar på vägen...

Hej!
Sist jag skrev Glamourous var det vår, nu har hösten kommit. Men det har varit en händelserik sommar. Jag har ägnat en del tid till att dokumentera min samtid och min vardag på bloggen, och här kommer några exempel på det:

En kort sportkrönika…
http://ostrukturerat.blogspot.com/2007/06/dagens-sportkrnika.html

...och jag har varit på semester i Jämtland…
http://ostrukturerat.blogspot.com/2007/06/semester.html

…trots en hel del ledighet har jag hunnit läsa lite i tidningen också…
http://ostrukturerat.blogspot.com/2007/07/en-autentisk-annons.html

…och även shoppat en del…
http://ostrukturerat.blogspot.com/2007/08/vill-du-kpa-prst.html

Nu är det en minst lika händelserik höst som väntar…

________________________________________________

Saker man inte säger till en begravningsentreprenör:

1) ”Hoppas vi ses snart igen!”
2) ”Tar ni så HÄR mycket för en begravning?!! Jag dör!”
3) ”Kör ni nu? Jag följer med, jag kan sitta där bak.”
________________________________________________

Glamorösa höjdpunkter under veckan:

SVT ringde för att få tag i telefonnumret till en annan komiker.
________________________________________________

Tävling!!!

Jag ska göra ett gig för blivande undersköterskor som har en temadag kring rökning. Man ser det som ett problem att personal inom sjukvården röker när det är ett så stort hot mot hälsan. Jag vet att många av er som läser detta är roliga människor! Så jag utlyser nu en tävling i oneliners om (och gärna mot) rökning. En oneliner är ett kort skämt (en eller två rader) med upplägg och poäng i samma mening.

Fina priser utlovas till vinnarna! Men jag behöver ditt bidrag via mail senast lördag 8/9. Så maila info@komik.se och glöm inte att uppge namn och adress.

Lycka till!
________________________________________________

Magnus Betnérs show

Magnus Betnér kommer med sin show till Slagthuset i Malmö fredag och lördag, biljetter på ticnet. INTE MISSA!!! Och bor du någon annanstans, så kolla om han kommer till en stad nära dig:





















________________________________________________

Var det egentligen bör finnas varningstexter

På makaroniförpackningen:
”Varning: Kan missbrukas för hemgjorda jävla maraccas på dagis”
________________________________________________

För en vecka sedan hade jag äran att medverka på Svenska Standupgalan, jag delade ut ett av priserna, nämligen Årets Skrattstock som gick till http://www.comedytv.se/.

Henrik Schyffert mottog priset för Årets manlige komiker på Svenska standupgalan, och hans tacktal var en helt fantastisk ”roast” av hela standupbranschen och några till. Var du inte där så ta tillfället i akt att se hela härligheten här!!!
http://www.youtube.com/watch?v=mvyojVENHGU

Allt gott, vi hörs och ses!
/Elin :-)


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Josef Boberg sa...

Hejsan,

Bara ett besöksavtryck...

Ha det... :-)
vännen Josef

Anonym sa...

"Jag följer med, jag kan sitta där bak.”
*asg*
Jag kan verkligen se minerna framför mig. Vafan sa människan, liksom. XD Tja, värre skulle väl vara: "Va får man plats två därbak? Va mysigt". Då tror jag folk skulle vända sig om och både skratta och se lidande ut på samma gång...