2007-08-26

Tips från publiken

Förutom att blogga så jobbar jag ju som standup-komiker. Ibland får man tips på skämt från folk i publiken. Det kan vara riktigt bra tips ibland, men inte alltid.

Ikväll efter ett gig kom det fram en man och skulle tipsa mig om ett skämt "som du kan köra nästa gång!"

Så här löd skämtet:
"Vet du när det är okej att spotta en muslimsk kvinna i ansiktet? När hennes mustasch brinner."

Nåt att ta med nästa gång, eller vad säger ni???

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Gissa Bilden sa...

haha, ursäkta, men jag kan inte låta bli att skratta lite inombords när jag ser det framför mig. Hur han kommer fram där och tycker han har årets skämt på gång... hihi

Elin sa...

Ja du, han var roligare än han visste... :-) Påminner mig om gubben som kom fram efter nåt gig för nåt år sen med det här tipset:
"Du den här kan du köra! T-röd -för god för att kolsyra!"

Anonym sa...

Kom hit via Björns blogg. HA HA! Du är kul. va var det där andra?

Elin sa...

Tack!
för er andra: Jag nämnde på bloggen http://bloggshow.staupp.nu/ att jag faktiskt fick två tips av den där gubben, men jag valde att bara publicera det ena. Jag tänkte faktiskt inte avslöja det andra skämtet eftersom det är under min nivå, men jag har fått fler påtryckningar, så jag gör ett undantag.

"Hur går ett finskt graviditetstest till? Ta ett snapsglas med sprit, stoppa in det mellan benen på tjejen. Vänta ett par minuter, är snapsglaset sen tömt så är hon gravid."