2007-08-29

Återbesök

Jag berättade här om det billiga hotellet i Stockholm vi besökte för en dryg vecka sen. Nu har vi varit där igen. Även om vi inte var helt nöjda sist så låg det bra till för ett bra pris. Så hoppades vi på bättre tur denna gång, och det hade vi! Denna gång stannade hissen nämligen på vårt våningsplan och det var ju lite lyx.

Vid frukosten en morgon bad jag om att de skulle ta fram ny mjölk eftersom den var ljummen. Jag sa, "den här är varm, kan jag få ny?". Mannen som tog emot mitt glas nickade och kom tillbaka med det två minuter senare med samma glas, kokhett, uppvärmt i mikron. Kommunikationssvårigheter...

Sen hittade jag en rolig skylt vid brödrosten i matsalen:

















Vid något tillfälle i hotellets historia måste alltså en gäst använt brödrosten till annat än bröd. Men vad??? Torka sina strumpor? Och tänk de som bodde på hotellet då, ena morgonen var det ingen skylt, nästa morgon var den där.

Då hade jag nog valt något annat än rostade mackor...

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: