2011-02-07

Vattenjympa

Nu har jag äntligen fått användning för baddräkten jag köpte nyligen. Jag har besökt Friskis och Svettis vattenjympa kl 09.00 idag. Jag sänkte medelåldern betydligt visade det sig! Härligt, det är ett bra sätt att känna sig ung på, börja umgås med pensionärer.

Så, genomlever du en ålderskris av nåt slag (inte femårskris dock, helst lite äldre. Tänk att även ålderskriser kan vara åldersdiskriminerande?) så är tipset att gå till ett ålderdomshem en gång i veckan. Sitt där och känn hur ung du är som än så länge kan knyta skorna själv, äta på egen hand och till och med kissa utan hjälp! Men på en punkt känner jag djup samhörighet med våra äldre. Jag minns heller inte så mycket som jag vill och det händer ganska ofta att jag upprepar mig. Nämnde jag att jag ofta upprepar mig?

Följ mig gärna på twitter! http://twitter.com/ElinNorden

Inga kommentarer: