2011-02-01

Orättvisa

Jag är avundsjuk på killar. En kille som går ute bland folk med tre dagars skäggstubb räknas som sexig. Om jag gör likadant så räknas det som nåt läskigt man kan får betala för att se (på ett tivoli av äldre snitt).

Av någon anledning så får jag ett nytt skäggstrå för varje år jag levat. Lite som en årsring på ett träd. Och så försöker jag se yngre ut genom att dra ut dem… Man säger ju ”len som en barnrumpa”. Du har aldrig hört uttrycket ”skäggig som en baby”?

Visst finns det skönhetssalonger och så där, man kan ju bli av med hår genom laser, men jag vill inte gå dit. Dels tror jag att det kostar för mycket, och dels tror jag att om man ändå är där så vill de tjäna ännu mer pengar.
”Är du verkligen nöjd med de brösten?
eller
”Du vet väl om att vi sysslar med fettsugning också? Tänkte du kanske ville veta…”
Så jag fortsätter att plocka mina skäggstrån själv. Men vi får se, en dag kanske jag är stolt över dem också. Det är ju faktiskt inte alla som kan odla helskägg!

Följ mig gärna på twitter! http://twitter.com/ElinNorden

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen i gänget:-) Skulle vi inte kunna bilda en förening? Typ "Vi som rasar mot ovälkomna skäggstrån" eller så?

Antar att det bara är att gilla läget. Och plocka eller ge upp och odla det där helskägget...

Kram!

Mimmi i Falun

Elin sa...

Ja, den föreningen skulle jag lätt gå med i! Kanske starta en facebookgrupp :-)
...helskägg är ju ett alternativ, men å andra sidan så får man ju öva på att plåga sig själv med en pincett, och sån erfarenhet kan alltid vara bra att ha. Eller? :-s

Kram