2011-02-21

Fågelkrock

I veckan så krockade jag med en duva när jag var ute och cyklade. Vi kom från varsitt håll och fågeln träffade mitt huvud innan den flög vidare. Nu är frågan: Är det jag som är en sån otroligt snabb cyklist så inte ens en fågel hinner väja eller var denna duva begåvningshandikappad?

Svaret på den första frågan är nej. På den andra frågan kan jag inte ge nåt vettigt svar. Min senaste teori är att det var en busig duva som var med i fågelversionen av Ballar av stål. Jag tror jag skulle gilla vissa program gjorda av fåglar mer än människoprogram, om de gjordes. Som till exempel på våren, då fåglarna kör det där kombinerade programmet: Melodifestivalen och Bonde söker fru.

Följ mig gärna på twitter! http://twitter.com/ElinNorden

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske var helige Ande som ville säga dig nåt?
/ erik

Elin sa...

Ja, det är ett alternativ också förstås :-) Kanske "Kör inte så fort på cykelbanan när du ser fåglar"?

Anonym sa...

Duvan kanske inte gillade ditt twittrande...
(Ok, jag erkänner. Arne Hägerfors och jag brukar hänga)

/ erik

Elin sa...

Hahahaha :-D