2007-09-01

Skitföretaget Nordax Finans

Här berättade jag om hur förbannat sur jag blev när Nordax finans skickade ut brev till mig och skrev ”LÅNA PENGAR AV OSS!”
Så jag skickade ett mail till dem som jag också fick svar på:





















Men. I fredags fick jag ännu ett brev av detta rövföretag. Verkar det vara seriöst?
”…det kan löna sig att låna, även för Dig. Tag nu en titt på exemplen, där Du kan se vilket utrymme som de olika krediterna tar i anspråk. Ryms beloppen inom Din månadsram, ser jag fram emot Din ansökan –ju förr, desto bättre!”

Nordax Finans, PISS OFF! Jag lånar hellre pengar av Joachim Posener än vänder mig till er!

Andra bloggar om: , , ,

6 kommentarer:

Honest_J sa...

Håller med dig, skitföretag!

Kom precis hem och hade fått ett sådant brev. Man blir rätt irriterad, specielt när man har "Ej reklam tack" på brevlådan (Vilket dom så fiffigt kringgår).

Funderade om det var värt att ens försöka skicka mail eller ringa dom för att bli borttagen från deras lista. Det var så jag hittade hit ;)

Som du säger, vill man låna pengar så hör man av sig, inte tvärtom.

Elin sa...

Ja, det är helt sjukt. Om man mailar och ber att de inte ska höra av sig och sen ändå får brev...

Anonym sa...

Jag har tappat förtroendet för Nordax. Jag förstår att ni blivit irriterade när Nordax skickat er erbjudanden utan att ni bett om det. Det är ungefär som de besvärliga telefonförsäljarna som ringer trots att man anmält till Nix-telefon att man inte vill ha samtal från telefonförsäljare. Dessa försäljare är tvungna enligt lag att kolla med Nix innan dom ringer om man står på Nix lista eller ej, men de flesta kollar inte utan ringer ändå. Oseriöst. Jag blev nekad ett lån hos Nordax trots att jag har fast jobb, bra ekonomi samt inga betalningsanmärkningar och fick ett brev utan förklaring att jag ej beviljats lånet. Jag var tvungen att skicka dom några mail innan jag fick ett rakt svar om lånet beviljats eller ej. Undrar om det hade varit något problem om Reinfeldt eller Kungen ansökt om ett banklån...

Elin sa...

Jag förstår dig. Det är också konstigt, om de skickar en massa reklam, och sen utan synbar anledning nekar den som faktiskt vill låna? Konstigt.

Men en sak som varit roligt, det hade varit att se kungen ta ett banklån... :-D

Anonym sa...

Eh... Är inte detta höjden an I-landsproblem?! Kom igen...

Extra roligt blir det ju när du beskriver din blog som "humorbloggen". Hahaha... sant iofs. Skrattade när jag läste din blogg. Dock inte åt det du skrev, utan åt dig.

Elin sa...

Jag kan hålla med om att just detta inlägg inte var så jävla roligt, men jag var arg. Men visst, mitt mål är ju att roa i första hand.

Å andra sidan så verkar jag ju trots allt ha fått dig att skratta i allafall, så hey, jag klagar inte...