2007-08-10

Mina stackars krukväxter

Jag har alltid varit så enormt dålig på att sköta om växter. Detta är vida känt, kanske mest bland mina egna stackars krukväxter, men också mina vänner vet om detta sedan länge. För nåt år sen fick jag en krukväxt i födelsedagspresent, och på födelsedagskortet stod det inte "Grattis!" som brukligt är utan "Ha nu inte livet av den"

Men ett under har skett på den senaste tiden!! Mina krukväxter hemma lever och frodas nu, en del skjuter till och med skott!!! Det är science fiction! Tänk vad lite vatten kan göra...

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har Mats gröna fingrar?
För jag har alltid misstänkt det :-)

Elin sa...

Va? Insinuerar du att det är Mats förtjänst att mina blommor levt upp? Ok, må så vara, men låt mig åtminstone få TRO att det är jag...