2007-02-22

Puss puss!

Jag är ju tillsammans med en underbar kille sen i höstas. Vi bor några mil från varandra, så vi pratar väldigt mycket i telefon. Men nu har det blivit problem. Ofta när jag pratar i telefon numera så hör jag mig själv avsluta samtalet med ”Puss puss!”

Det fungerar väldigt bra så länge det är min pojkvän jag pratar med.
Det är däremot inte att rekommendera om du vill ha en någorlunda avslappnad relation till din tandläkare, din revisor eller din gynekolog. Eller när en telefonförsäljare ringer:
”Nej, jag vill INTE ha nåt, sluta och ring hit och trakassera mig om kvällarna, jag är INTE INTRESSERAD, fatta!!! Puss puss.”

Dessutom kan det bli problem när jag umgås med min pojkvän och ska ringa någonstans. Som när vi skulle beställa pizza häromdagen och jag ringer min lokala pizzabagare.
”En Calzone special precis som vanligt, och så en Hawaii också.
Om 10 min? Jättebra, puss puss”


Hur förklarar man då för sin pojkvän att Calzone special inte är något annat än en pizza???

Inga kommentarer: