2007-02-26

Statistik

Läste en artikel som handlade om websajten teleadress.se.
Enligt denna kan du få reda på allt som rör folk i det område du bor, uppgifter baserade på statistiska undersökningar. Jag knappade in min adress i Malmö för att få reda på hur jag och mina grannar är:

-Unga
-Lågutbildade
-Singlar
-Låginkomsttagare/Ej inkomsttagare
-Hyresrätt i storstadsförort/Mellanstor stad
-Utlandsfödda
-Förändringsbenägna kollektivister

Och helt plötsligt har jag då fått lära mig lite nya grejer om mig själv... Jag är alltså en ung, lågutbildad singel. Säg inget till min pojkvän... Och så är jag född i utlandet. Kan det vara Jämtland de syftar på? Och exakt vad är en förändringsbenägen kollektivist?! Någon som bor i kollektiv och som gillar att möblera om??

Tänk vad himla skönt att man inte passar in i normen, då vet man att man med största sannolikhet är normal!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Utmärkand drag för mitt bostadsområde är oväntat:

Unga
Universitetsstuderande
Singlar
Mycket låga inkomster
Studentlägenheter
Nöjesintresserade
Förändringsbenägna

/Tove

Elin sa...

Verkligen oväntat i ett studentområde :-)