2007-02-16

Fortkörning

I Danmark har man en lite annorlunda form av fortkörningsböter, man använder klippkort! Man förutsätter alltså att det ska hända igen, lite av en stamkundsprincip kanske?
”Kör fort 10 gånger och betala för 9!”
Men danskarna jobbar ändå aktivt för att stävja fortkörningen, nu senast satte de ut toplessbrudar med hastighetsskyltar på gatorna för att de unga danska männen skulle hålla nere farten. Jag skulle gärna velat vara med på mötet där det här beslutades, hur man kom fram till den här idén och hur gick diskussionen innan?

- Unga killar kör för fort hela tiden, hur ska vi få dem att lyssna??!
- Mmm, jag kanske har en idé här…Nakna bröst brukar ju funka?
- Det kommer aldrig de kvinnliga trafikpoliserna gå med på.
- Statliga strippor då? Jag kan höra mig för lite…
- Annars kan jag göra det, du har mycket på ditt bord nu Søren.
- Nej, nej, det är inga problem, jag gör det gärna!


Sen har vi Sverige, här får man böter om man kör för sakta istället. På en 30-väg?!! Hur tänkte den polisen?
- Det här kändes bra, jag behöver lite omväxling i arbetet! Jag haffar en till! Appappapp, gick det inte lite väl sakta det där??
- Ursäkta, jag PROMENERAR!

Inga kommentarer: