2011-06-07

Trummor

Igår skulle jag och min sambo träffa en kompis på stan. Vid ett fik på triangeln. Samtidigt så hade medborgarskolan ett litet event där. De hade en stor reklamflagga, en tant som delade ut lappar, och mer anmärkningsvärt, tre män med varsin gigantisk trumma. Som de använde med liv och lust och glädje. Idén på styrelsemötet måste låtit nåt sånt här:

-Men vi vill ju att folk ska lägga märke till oss, det är ju kanon med folk som trummar då!
-Ja, det går ju inte att missa! Det är perfekt!

Vad de inte kalkylerade med var att "inte gå att missa" inte nödvändigtvis behöver vara nåt positivt. Jag gillar trummor, men bara om jag samtidigt kan höra vad jag tänker! Jag såg minst två som gick förbi sällskapet och höll för öronen. Folk gick fram och frågade när de skulle sluta spela. Tanten med lapparna hade stora svårigheter att bli av med dem eftersom folk gick omvägar.

Så, ska du göra ett marknadsföringsevent och nå ut till dina kunder med positiva vibbar? Dela ut hörselproppar bredvid medborgarskolans event.

Inga kommentarer: