2007-09-22

Rotfyllning

Jag var hos tandläkaren igår. Jag riskerar en rotfyllning. Detta ser jag inte fram mot särdeles mycket, men det är ändå sånt livet kan innehålla. Man får försöka tänka på att det finns många som skulle vara glada om de bara hade en eller ett par rotfyllningar att bekymra sig över. Lars Danielsson till exempel.

Men vad gäller tandläkare så är detta en fråga jag ofta ställt:
Varför förväntar sig alltid tandläkare svar på frågor efter att de kört ner bägge händerna i halsen på en?

Och igår kom så frågan upp igen! Tyvärr hörde inte tandläkaren vad jag sa.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

wow du håller igång Elin. Starkt!

www.pierres.se

Elin sa...

Alltid! :-) Tack för titten, välkommen tillbaka!

Anonym sa...

Du vet ju att jag rotfyllde min framtand utan bedövning - när jag var 11.

Med tanke på att du har hört hur pjoskig jag blir vad gäller myggbett och skoskav så fattar du ju att den där rotfyllningen blir inget som helst problem för dig.

Kramar Tove!

Elin sa...

Tack Tove! Ja, jag hoppas du har rätt... Men mest av allt hoppas jag nog ändå att jag slipper få reda på hur det känns överhuvudtaget.