2007-09-14

Lingon-VM

Det blev thailändsk seger i Lingon-VM!
Tror du att jag skojar? Läs mer om arrangemanget här!
Enligt vad man kan utläsa så hade eliten av världens lingonplockare samlats i Finland. De polska bärplockarna gjorde sitt bästa för att försvara sin heder och rykte, men när det kom till kritan så vann alltså Thailand.

Det här skapar en del frågor hos mig.

Hur mycket lingon finns det i Thailand? Jag kanske har fel, men om det nu inte finns lingon i Thailand, hur har de då i såfall tränat? De måste varit dopade!

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan meddela att det inte finns ett endaste lingon så långt ögat når här i Thailand.

Vi tänkte både länge och väl på hur vi skulle lägga upp träningen inför detta VM, thailändarna var ju fullständiga blåbär, skulle man kunna säga, när det kommer till lingonplockning.

Vi satte oss alltså ner och tänkte länge och hårt och till slut kom vi på lösningen.

Vi beställde tre lastbilar jordnötter och dumpade dessa i ett kärr utanför Central Rama 2 i Bangkok. Sen släppte vi lös plockarna.

Som du ser så gav det ju resultat över förväntan. Som inhyrd tränare kan jag med heder och samvete säga att ingen doping förekom. Alla våra plockare är helt rena.

Elin sa...

Vad skönt! Jag kände mig ärligt talat lite illa till mods av tanken på dopade bärplockare...

Skönt att det åtminstone finns EN sport där inte doping förekommer.

Lycka till nu i höst med att försvara de thailändska färgerna i blåbärs-VM, hjortron-VM, hallon-VM och inte minst i svartvinbärs-VM!

Anonym sa...

Sluta nu, Elin. Blåbär och svartvinbärs-VM kommer VI att vinna. Jag och mina polska landsmän.

Däremot inte hjortron. Där kan ni vinna, ni Norrlänningar :-)