2007-01-10

Som ståuppkomiker...

Som ståuppkomiker möter man många människor, och då och då träffar jag personer som säger ”kommer du ihåg mig?” Som killen som hörde av sig efter Stockholm LIVE:
”Jag såg dig i TV! Minns du mig? Jag hånglade med en av dina polare våren -93. Vad kul att det går så bra för dig!”

Jag mindes inte honom tyvärr. Inte min polare heller. Men det är kul med folk som tar kontakt ändå, det är lite charmigt! Oftast i alla fall. I somras efter ett gig kom det fram en snubbe som jag tydligen träffat för länge sen i min gamla hemstad Östersund.
”Jag kände igen dig direkt!” sa han. ”Men du var väldigt mycket spinkigare då förstås.” Tackar tackar... Först blev jag sur, men jag är scout, man får försöka tänka positivt!
”Hurra!" tänkte jag, "jag är fortfarande spinkig!”

Förutom att uppträda själv är jag ordförande för en standupklubb, Malmö Comedy Klubb (gissa var den ligger), och just nu sätter jag ihop programmet för vårsäsongen med premiär 1 mars. Det kommer att bli en lysande uppställning av Sveriges hetaste komiker! Bor du i eller runtomkring Malmö är det läge att hålla utkik efter biljetterna som släpps i februari på Kulturcentralen, tillsammans med programmet. Jag kommer också att publicera programmet här.

Andra ställen man kan se standup på i Malmö under våren är Gatan Bar, en öppen scen för nya komiker, Mäster Johansgatan 15 (vid Lilla Torg) i Malmö. Standup på Gatan som klubben heter har säsongspremiär 14 februari, på Alla hjärtans Dag. Sen kör klubben alla onsdagar i februari och mars, showtime kl 20.00 (det är dessutom gratis inträde, så kom i tid).

3 kommentarer:

Emanuel Karlsten sa...

Va, bloggar du??! Va kul! Va inne på nyligen.se och såg något om bloggträff, och, vips, ser jag dig på bild! Haha! Du hamnar genast bland mina bokmärken!

Elin sa...

Ha, vad kul! Ja, jag var på min första bloggträff i helgen. Har länge skrivit nyhetsbrev och annat och har nu lagt upp alltihopa på en blogg efter påtryckningar :-)

Emanuel Karlsten sa...

Det gjorde du rätt i! Kuliga poster!