2007-01-31

Ny teknik

Jag har en ny mobiltelefon! Den är snygg, har bra funktioner, och sen som lite extra bonus sådär så är den också dvärganpassad. När jag försöker trycka på en knapp så trycker jag med min klumpiga tumme in drygt hälften av alla tillgängliga knappar. Jag har under dagen ringt telefonnummer jag inte visste fanns… De som svarade var minst lika förvånade som jag! De visste nämligen inte att jag fanns, så där skedde det i och för sig ett visst kunskapsutbyte.

Men jag kanske kan anpassa mig vid storleken. Min tumme krymper i enlighet med Darwins teorier om evolutionslära och avståndet mellan mun och öra krymper drastiskt. Så kan mobiltelefonerna fortsätta att minska i storlek och säljas under en ny och käck slogan:
”Har du sett min nya mobil? Inte jag heller!”
Och med varningstexten:
”Ej för barn under 3 år. Innehåller smådelar. Bör ej sväljas.”

Inga kommentarer: