2011-04-09

Mullvadar

Vi har råkat ut för mullvadar i vår stuga, de har grävt upp små högar lite varstans i trädgården. Men både jag och min sambo älskar djur, så det är svårt att veta vad vi ska göra för att lösa det här. Min sambo tycker att surströmming skulle kunna vara ett bra bekämpningsmedel utan att skada mer än nödvändigt, men han är samtidigt orolig för att det sänker värdet på stugan.

Men det är nog lika bra att vi hittar nåt annat alternativ, annars blir jag bara avundsjuk. Varför får mullvadarna ha surströmmingsskiva på tomten och inte jag?

Följ mig gärna på twitter! http://twitter.com/ElinNorden

2 kommentarer:

Andersson's sa...

Hej Elin!

Mullvadar är fina att titta på, om man inte har dom i sin närhet, eller hur?
Ett bra knep är att strö hjortronsalt i alla hål och skrymslen där dom kan finnas, Luktar pyton och är effektivt.
Prova och berätta hur det går!
Kramen/Ewa

Elin sa...

Hej!
Vi fick låna en sån pinne som tjuter då och då som man sticker ner i marken, så vi får se om den gör nån nytta under den kommande veckan. Funkar inte det så ska vi ta fasta på ditt tips, tack så mycket :-) Kram