2011-01-02

Nu är det dags!

Det är så här dags på året som man kan yttra saker som:
-Jag har diskat varenda dag, hela året!
-Jag har tränat varenda dag, hela året!
-Jag har spelat dataspel varenda dag, hela året!

Det är också extra effektfullt att säga saker som:
-Vi har ju inte setts sen förra året?!
-Jag har inte betalt några räkningar i år...
-Vet du, jag har inte duschat i år!

Vill man dessutom lura nån finns den klassiska frasen:
-Vad har du fått för julklappar i år?
...och efter svaret kommit kommer den obligatoriska repliken "Det har ju inte varit jul i år än va??"

Eller så kan man försöka undvika att vara dryg. Jag tror jag har lyckats hittills i år. Tills nu i alla fall.

1 kommentar:

The Martin sa...

...man kan också säga "Förra året bajsade jag inte en endaste gång". Sen lägger man sig på marken i smärtsamma kramper och rullar runt och håller sig för magen och skriker: "Ohh, ajj, bajsinödig, oj, oj, spring efter hjälp"