2011-01-13

Kort hälsokrönika

Ofta när man läser en hälsokrönika så får man veta alla möjliga idéer, matvaror, motionsprogram, naturpreparat etc som man måste anamma för att må bra.

Denna korta hälsokrönika har en annan inriktning. En mer klagande inriktning. Igår fick jag hälsporre. Det betyder att man överansträngt hälsenan, man kan inte stå på foten och man börjar närapå överväga att skaffa rullstol eller åtminstone en schysst rödlackad rullator.

"Varför" undrar kanske den uppmärksamma läsaren. Jo, det ska berätta för den uppmärksamma läsaren, men även den ouppmärksamma. JAG VAR PÅ FRISKIS OCH SVETTIS I TISDAGS. Efter kexchokladen så var jag också med på ett hopp och studs-pass, och min kropp bad mig dra åt helvete nästan omgående, och igår tog det en ny vändning när min ena fot tog time-out när jag skulle kliva ur sängen. Jag var gisslan i sängen helt enkelt, undrade för ett ögonblick vad jag gjort för ont, och min hjärna hade vänligheten att påminna mig. Mina urinledare påminde mig också om varför jag var på väg ur sängen från första början. Inbördeskrig.

Så, för att sammanfatta:
-Hälsporre= Belasta inte foten mer än nödvändigt.
-Årskort på Friskis= En fantastisk affär.

Fan, jag tar en till kexchoklad.

Inga kommentarer: