2008-03-02

Mitt elbolag heter Eon, men man kanske borde byta...

Stod i Svenska Dagbladet om en pizzeria i Landskrona som fått en elräkning på 300 000 kr för att Eon missat att ta betalt i ett antal år. Abdulkadir Batak, ägaren av pizzerian, har inte anat oråd eftersom man har fått elräkningar, men det har funnits två mätare och den ena hade elbolaget missat att fakturera för.

Jag begagnar mig av Eon:s tjänster, men efter det här blir man helt klart fundersam. Förslag på schysstare elbolag, någon?

Men framförallt, om det faktiskt finns en pizzeria i Landskrona efter Sverigedemokraternas framfart där så är det något som absolut ska stöttas.

Fy Eon!
Heja Abdulkadir Batak!

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fy säger jag!Tur man inte har dom.

Elin sa...

Har du förslag på nåt annat elbolag med lite schysstare kundservice?

Anonym sa...

Sämre kundservice än det nog svårt att få, även om jag vet om några praktexemplar som jag inte kan rekommendera alls. Men de som brukar placera sig högt i nöjd-kund-undersökningar är Jämtkraft och Telge Energi. Och rent allmänt uppfattas mindre bolag som bättre och lättare att ha att göra med än större.
Kan passa på att göra lite smygreklam för min sida Elprisguiden
/Magnus

Elin sa...

Tack så hemskt mycket för informationen! Jämtkraft lät som ett bra alternativ, så jämtlänning jag är :-)