2007-05-29

Dåligt lokalsinne

Jag har så enormt dåligt lokalsinne. Jag vet att det låter som en klyscha, men i detta fall är det verkligen sant. När jag skulle orientera i mellanstadiet fick de förbereda skallgång innan jag skulle iväg och leta efter kontrollerna.
Nu hanterar jag mitt handikapp lite bättre, dels för att ingen tvingar mig att orientera i de jämtländska skogarna men också för att jag lärt mig många knep med åren:

- Om du är ute på stan själv, ha alltid med dig lite röda plastband så du kan snitsla en bana. Om någon frågar så säg att du förbereder en tipspromenad.

- Har du trots allt gått vilse så använd säkra referenspunkter såsom solen, ett högt hus eller telefonnumret till Taxi kurir.

- Om någon turist frågar dig om vägen, börja tala ryska (undantag ryska turister).

En kommentar man ALLTID bör undvika är denna:
”Oj, vad de har byggt, det var helt tomt här sist jag åkte förbi!”
Det kan visa sig att du är på Sergels torg och alla som hör dig tänker ”hur gör hon för att se så ung ut??”

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: