2011-11-16

Folktandvården

För ett par år sen fick jag lite annorlunda besvär i munnen, med tandkött som började växa och jag hade väldigt ont. När jag försökte få hjälp av min tandläkare sa han "Vänta i tre månader så märker vi hur det ser ut då!" Jag sökte mig vidare på annat håll, och fick hjälp med en bettskena till sist, så blev det bra.

Men hela processen innan dess då jag blev avvisad gång på gång trots mina besvär slutade med att jag utvecklade en enorm tandläkarskräck. Nu har jag haft ont i en visdomstand från och till nu i ett halvår utan att våga göra nåt åt det. Men i veckan var jag tvungen, har dessutom flyttat från Malmö så jag ska inte tillbaka till min gamla mottagning. Men imorse när jag vaknade och kom ihåg att jag skulle till Folktandvården så började jag faktiskt böla. PMS och tandläkarbesök, där går gränsen... Så nu har jag lurat mig själv och intalat mig att jag ska till frisören. Säg inget!

Inga kommentarer: