2011-10-07

Att pendla (i humöret)

Igår skrev jag om Skånetrafikens discotoaletter. Men det tillför inte så mycket med en discotoalett om 1) tåget inte kommer, 2) när det väl kommer är fel tåg och 3) resenärerna har mer matnyttig info än konduktörerna.

Jag skulle åka från Hyllie idag. Men jag och hundratals andra hade otur, för just när vi tänkt oss åka så hade några snorungar tänkt lägga stenar på spåret. Jag stod och väntade i över en timme och sen när jag följt mitt tågs äventyr i listan på skärmen, så försvann plötsligt tåget från listan. Men jag vet att det aldrig dök upp på plats. Om man väntar på en enda sak i över en timme så är det skickligt att lyckas missa det. Ett tåg är rätt stort också, ganska svårt att missa om man vet var man ska leta. Vilket skärmen gett tydliga spåranvisningar om. Men Skånetrafiken skojade till det och for sen iväg från ett annat spår. Som motdrag så skojade jag till det genom att gå på ett annat tåg med en helt annan destination än den jag tänkte från början. Då skojade Skånetrafiken till det med att discotoan var trasig och att köra tåget i krypfart, och till slut kontrade jag med att hoppa av i Kävlinge fly förbannad. Som de flesta andra som gick av, en del för att de bor där, och resten för att de inte bor där. Så kan det gå när man pendlar.

Inga kommentarer: