2010-06-16

Datorhaveri

Nu har min dator havererat. Den funkar fortfarande om man med det menar att den tar emot och godkänner strömtillförsel, men i övrigt lägger den ner verksamheten och startar om ett par gånger per halvtimme. Just nu laddar min Outlook hem 18 444 gamla mail från februari 2007 och framåt. Som man ju gör.

Själv sitter jag med min mini-pc i vardagsrummet och är apirriterad. Den funkar perfekt, men all vital info som emailadresser och dylikt finns på den psykedeliska monsterapparaten på kontoret.

Jag har dock flera alternativa handlingsplaner färdiga!
1) Gå ut i köket för att leta efter nåt gammalt porslin att slå sönder
2) Gå ut i köket, ta med datorn och slå sönder den
3) Gå ut i köket, vattna blommorna och sen ta med lite vatten till tangentbordet
4) Gå ut i köket, öppna fönstret och fråga grannarna som har grillfest om de vill se en dator flyga
5) Gå ut i köket och baka en kaka, sen påstå att den är antik och sälja den dyrt på Blocket (för att köpa en ny dator)
6) Gå ut i köket och krypa in i frysen en liten stund för att coola ner mig
7) Gå ut i köket och diska (inte av nån speciell anledning mer än att det behövs)
8) Gå ut i köket, hålla en tyst minut för Bill Gates eftersom han kommer att dö (Ja, det gör väl alla!)
9) Gå ut i vredesmod och ta en långpromenad

Nåt av alternativen blir det, vi får väl se vilket.

2 kommentarer:

Gurkan sa...

Jo, det är därför normala människor använder en mailprovider på nätet. Då har man tillgång till sin post oavsett dator eller världsdel.
Exempel
Hotmail
Yahoo
m.fl.
Outlook onödig programbugg.

Elin sa...

Tjoho, jag är inte normal!! Tack för komplimangen :-D

PS. Om du svarat på mitt mail finns det en överhängande risk att jag inte fått det. DS.