2009-05-27

Är en väska ett plagg???

En liten undersökning bland svenska folket har klargjort att magväskan är det fånigaste plagget.
Jag kan väl hålla med i sak om att magväskor är ganska fåniga, men allvarligt, är en väska verkligen ett plagg? Jag har aldrig hört nån säga om t ex en ryggsäck:
"Jag har köpt ett nytt plagg! Jättebra att ha grejer i och så..."

Om vi nu ändå ska hålla oss till dessa generösa regler för vad ett plagg är så har jag fler förslag. Man kan hålla i en väska, men man kan även hålla i:

En Ica-kasse!
"Jag har köpt ett nytt plagg! 1,50 och det var inte ens på rea!"

Ett paraply!
"Jag har köpt ett nytt plagg! Det sitter lite löst men det kanske krymper."

En hund!
"Jag har köpt ett nytt plagg! Jättefin kvalité, men lite för kort i benen."

Och nu finns det säkert de som menar att en magväska är ett plagg för att man har det på sig. Då är min motfråga: Om man bara har en magväska på sig och ingenting annat, är man påklädd då?

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om man enbart har på sig en tröja, är man påklädd då?

Anonym sa...

Nakenjanne (kommer ni ihåg honom?) skulle nog känna sig overdressed...

/ erik

Elin sa...

Jag skulle i allafall känna mig mer påklädd med bara en tröja än bara en magväska :-)