2007-11-05

Allt blir bara pannkaka

Jag tycker det är så tråkigt att laga mat! Det är så skönt att det finns folk som tycker att detta är ett av de största nöjena i livet... Glada och visslande kockar på restauranger som ser till att överraska smaklökarna hos de gäster som låter sig betjänas. Tänk om kocken på din favoritrestaurang lagade mat som jag gör. Jag kan i princip bara göra en maträtt. Du går till restaurangen, beställer in nåt riktigt jävla komplicerat i stil med pannbiff...

"Nej, tyvärr, det har vi inte. Funkar det med pannkakor? Nähä, inte det. Plättar? Inte det heller nej. Kanske...Husets egen ugnspannkaka? Inte? Vi kan erbjuda fantastiska våfflor också, skulle det vara av intresse? Du vill helst ha pannbiff ja. Ok. Eller crepes? Inte det. Du tänker gå till en annan restaurang säger du? Åh, vad glad jag blir! Smaklig måltid!!!"

Fast sanningen är faktiskt den att jag är inte särskilt duktig på att laga pannkaka heller. Havregrynsgröt är jag däremot en stjärna på, men det är det få som blir imponerade av under en trerättersmiddag. Tro mig, jag har försökt.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Och vad tror du jag åt till frukost idag?

Just det! Havregrynsgröt.

Elin, du har ju många andra fina kvalitet:er.

Till ex, att vara rolig varje dag på sin blogg. Hur många klarar det? ;)

Så det betyder ju att du är väldigt bra på åtminstone 2 saker: havregrynsgröt och humor.

Tips på världens mest lättlagade middag: En tinad laxfilébit stekes några minuter i stekpanna. Slå på en burk smaksatt creme fraiche (finns olika)och låt puttra lite bara.
Serveras med kokt potatis och grönsaker.

Dessutom nyttigt (säger de som vet.?).

Blåsiga måndagshälsningar: M.F.