2007-05-09

Favoritskorna

Mina älskade adidas har snart gjort sitt. Det går inte riktigt att förklara hur jobbigt det här känns, men det gör ont. Vi har haft en så nära gemenskap under ganska lång tid! Det tar tid att bygga upp en sån relation! Men på senare tid har jag anat oråd, och idag blev mina farhågor besannade… Regnet hade sköljt över marken och när jag gått där på asfalten i, låt säg fem minuter, så känner jag det. Min högerfot lämnar tydliga indikationer på att något inte står rätt till. Min strumpa börjar nämligen sakta suga upp vätan från Malmös gator och jag känner en djup förtvivlan. Det här är slutet. Nu kommer vi bara kunna umgås på torra dagar, och sen brukar det gå ganska fort. En dag då man inte lyssnat på väderprognosen, tror att det är en torr dag och får sedan ett ofrivilligt fotbad. Till slut så kommer man till en punkt då det är nog. När högerfoten ser ut som ett russin. När lagret av torra strumpor i ryggsäcken tagit slut. Då är det dags att shoppa skor. Samma märke, samma färg och samma storlek.



Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: