2007-05-26

En stolthet i skivsamlingen

Jag följde med en kompis till en skivbutik för flera år sen när systrarna Graaf skulle dit. Min kompis gillade dem, så jag hängde på. Det var väldigt många där, bland annat en komiker. Jag vet inte vem det var, men det var en rolig kille. Systrarna dröjde ganska länge med sin ankomst, och när folk stod och var som mest otåliga hörde man plötsligt en hög stämma som sa:
”Vadå inställt?”
Det började mumlas oroligt i några minuter… Sen dök då blondinerna slutligen upp, folk ställde sig i prydliga köer och fick sina skivor signerade. Någon gång under den här tiden hör man samma kille som sist, minst lika högt, men den här gången med en ENORM besvikelse i rösten:
”Jag trodde det var Spice Girls...”

Själv ville jag inte ha nån CD av systrarna Graaf, men jag hittade en annan bra skiva jag ville ha! Så jag ställde mig i kön för att få den signerad. När jag kom fram tittade Magdalena först på skivan och sen på mig och sen på sin syster och så på skivan igen. Och så signerade de skivan. Jag vet inte hur mycket en systrarna Graaf-CD signerad av just systrarna Graaf är värd, men jag misstänker att min är värd hyfsat mycket mer. Dessutom är det bra musik.




Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: