2007-04-16

Tågtankar

Jag skulle åka tåg häromdagen. Stod på perrongen och väntade på tåget som naturligtvis var sent. Jag stod där tillsammans med ett par konduktörer och en lokförare som väntade förstrött på att deras arbetsplats skulle dyka upp.

Och jag tänkte, jag vill bli tågkonduktör! Man behöver aldrig vara orolig för att vara sen till sin arbetsplats! Arbetsplatsen är sen till dig istället! Aldrig mera försovningar, aldrig mera stress till jobbet, man hinner läsa tidningen i lugn och ro innan man släntrar ner till stationen. En annan stor fördel i dessa tider av terrorhot och dylikt är att man har aldrig någonsin hört talas om att någon kapat ett tåg!
”Det här är en kapning! Kör till Gunnesbo!”
”Ja, vi är på väg. Men vi blir lite sena.”


Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Björn Johansson sa...

Hahahaha! Det här va det roligaste jag har läste på jättelänge!

Tuff tuff
BJ

Elin sa...

Tack! Inte nog med att det är roligt, det är sant också... Har jag berättat om när jag såg ett tåg köra ifrån konduktörerna? Det låter påhittat men det är också sant :-)

Björn Johansson sa...

Nej, hahaha! Nu får du berätta mera! Hahaha!

Elin sa...

Jag ska blogga om det, jag lovar!