2011-05-25

Huliganen -Hugaligen

Tänk vad mycket skada en arg 18-åring kan ställa till med. Trots ett massivt säkerhetsuppbåd lyckades ynglingen ta sig ut på fotbollsplanen och mucka med målisen. Sekunderna därefter låg det väl typ 10 poliser på honom.

Jag såg hans (numera nedsläckta) fb-sida och att han sympatiserade med sd. En kompis till mig var på plats på stadion och berättade att killen dessutom stod och heilade innan. Detta twittrade jag om, och fick svar av en twittrare som tyckte att jag skulle sluta att blanda politik och fotboll. Säg det till 18-åringen...

Men helt allvarligt, den här killen har ju ingenting med fotboll att göra! Ingenting. Jag tror de som fick gå hem utan att ha sett matchen håller med mig. Väljer man dessutom att ställa sig och uttrycka sig som en fullblodsrasist på en fotbollsmatch har man missat det mest grundläggande med sporten. Nämligen att utlänningar spelar bättre fotboll än svenskar.

Inga kommentarer: